بهترین دوربین‌های ارزان قیمت موجود در بازار | دوربین ارزان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 131
:: بازدید ماه : 131
:: بازدید سال : 295
:: بازدید کلی : 1396

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

بهترین دوربین‌های ارزان قیمت موجود در بازار | دوربین ارزان
پنج شنبه 6 مرداد 1401 ساعت 20:45 | بازدید : 168 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

با افزایش قیمت محصولات در بازار، بسیاری از عکاسان جدید که به تازگی در زمینه عکاسی شروع کرده اند، ممکن است ترجیح دهند دوربین های DSLR گران قیمت خود را با دوربین های ارزان تر جایگزین کنند. اگرچه این انتخاب در بسیاری از موارد اجباری است، اما خرید دوربین ارزان قیمت لزوما به معنای کاهش کیفیت عکس ها نیست و دوربین های ارزان قیمت زیادی با کیفیت نسبتا بالا و امکانات خوب در بازار وجود دارد.

بهترین دوربین ارزان قیمت

در اینجا نگاهی به برخی از بهترین دوربین های موجود در بازار با قیمت کمتر از 500 دلار می اندازیم. لیست ارزان‌ترین دوربین‌ها در اینجا بسته به استفاده کاربر می‌تواند ادامه پیدا کند، اما ما تصمیم گرفتیم که حوزه‌های مختلف را پوشش دهیم و دوربین‌های متفاوتی را به هر گروه از عکاسان ارائه کنیم. Canon G7X Mark II یکی از بهترین دوربین های کامپکت برای استفاده عمومی است. این دوربین کوچک و جیبی، تنها 319 گرم وزن دارد (که تقریباً دو برابر وزن یک گوشی هوشمند معمولی است). اما در داخل چنین بدنه کوچکی یک سنسور BSI CMOS 1 اینچی قرار دارد که نسبت به سنسورهای معمولی در دوربین های کامپکت، عکس ها و فیلم های با کیفیت بسیار بالاتری را ثبت می کند.

این دوربین دارای لنز زوم نسبتا بلند با فاصله کانونی 24-100 میلی متر، دارای زوم 4.2 برابری است و می تواند برای عکاسی از سوژه های بسیار نزدیک از فواصل نسبتا نزدیک (حدود 5 سانتی متر فاصله کانونی) با زوم دیجیتال 4 برابر مناسب باشد. نکته بارز این لنز دیافراگم باز آن از f / 1.8 تا f / 2.8 است که برای عکاسی در نور کم بسیار مناسب است، به خصوص که این لنز با تثبیت کننده مخصوص کانن عرضه می شود و علاوه بر دیافراگم باز، دست کاهش زیادی را نیز برطرف می کند. تکان دادن برای سرعت عکاسی این دوربین 20 مگاپیکسلی 8 فریم بر ثانیه است که مطمئن باشید حتی یک صحنه را از دست نخواهید داد. خبر خوب برای عکاسان نیمه حرفه ای این است که این دوربین به صورت خام یا RAW نیز عکاسی می کند و می توانید عکس ها را در نرم افزار ویرایش خام با بهترین کیفیت چاپ کنید. این دوربین فرمت فیلم‌برداری 4K ندارد، اما می‌تواند ویدیوی Full HD 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه در حرکت آهسته ضبط کند و دارای عملکرد تایم لپس برای فیلم‌برداری فوق‌العاده سریع است.

1- بهترین دوربین DSLR ارزان Canon: Canon 1300D

اگرچه Canon EOS 1300D دوربین جدیدی نیست و تقریباً 2 سال از عمر آن می گذرد، هنوز هم یکی از بهترین دوربین های DSLR مقرون به صرفه کانن است. این دوربین که برای کاربران سطح پایه طراحی شده است، دارای سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C است. این اندازه سنسور است، از فول فریم کوچکتر است، از اکثر دوربین های موجود در بازار بالاتر است و آنقدر محبوب است که بسیاری از عکاسان حرفه ای از آن استفاده می کنند. چیزی که باعث محبوبیت این دوربین ها می شود، قابلیت استفاده از بسیاری از لنزهای کانن است. تقریبا تمامی لنزهای کانن با این دوربین سازگار هستند و بسته به کاربرد خود می توانید با این دوربین عکاسی پرتره و عروسی و همچنین عکاسی معماری، ماکرو و صنعتی را انجام دهید.

تقریبا تمامی امکانات دوربین های حرفه ای مانند کار با نور استودیویی و نورپردازی در فضای باز و همچنین عکاسی با فایل های خام در این دوربین موجود است. با این حال، کاربران تازه کار نیز می توانند با حالت های ضبط بصری و از پیش تعیین شده این دوربین، عکس های بسیار حرفه ای بگیرند. مانند اکثر دوربین های کانن، قابلیت فیلم برداری این دوربین به وضوح Full HD 1080p محدود شده است. بدنه این دوربین کوچک و سبک طراحی شده است و اگرچه به اندازه بدنه های حرفه ای کانن قوی و محجوب نیست، اما وزن کم آن باعث می شود که در سفر به راحتی آن را با خود ببرید.

2- بهترین دوربین ارزان قیمت: Canon IXUS 185

دوربین های باکیفیت تعدادی از دوربین ها هستند که نسبت به تلفن های همراه دارای امکانات بیشتر و کیفیت بهتری هستند و به گونه ای طراحی شده اند که در همان ارتفاع و اندازه تلفن های همراه عکس بگیرند. این دوربین ها برای کسانی مناسب است که به دنبال تنظیمات پیچیده نیستند و فقط می خواهند با یک دوربین بسیار ساده در مهمانی ها و مسافرت ها عکس های زیبایی بگیرند. دوربین Canon IXUS 185 یکی از بهترین گزینه ها برای این دسته از کاربران است. بدنه کوچک این دوربین یک سنسور 20 مگاپیکسلی CCD را در خود جای داده است و در جلوی آن یک لنز زوم با فاصله کانونی معادل 28-224 میلی متر قرار دارد که در بزرگنمایی 8 برابر برای گرفتن عکس از فواصل دور بسیار راحت است. این لنز به تثبیت کننده مخصوص کانن نیز مجهز شده است. این دوربین ویژگی های حرفه ای ندارد، اما از آنجایی که برای مبتدیان است، از ویژگی های خودکار فوق العاده ای برخوردار است.

3- بهترین دوربین ارزان قیمت: Gopro Hero Black

دوربین ها معمولا برای کار در شرایط سخت و خطرناک طراحی نشده اند. و ریسک بالایی در این موارد وجود دارد اما دوربین Gopro Hero Black برای این شرایط ساخته شده است. این یکی از دوربین های زیر 500 دلار در بازار است که برای موقعیت های اکشن طراحی شده است. شاید رزولوشن 12 مگاپیکسلی این دوربین چندان برای عکاسان جذاب نباشد. زیرا کیفیت تصویر در حد دوربین های کامپکت رده بالا نیست. اما این دوربین می تواند با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و با استفاده از اتصال وای فای و بلوتوث می توانید تصاویر آن را از راه دور مشاهده کنید. البته این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که این دوربین می تواند با فرمت RAW یا Raw نیز فیلمبرداری کند. علاوه بر ویژگی های جالب و ایزوله منحصر به فرد این دوربین، صفحه نمایش های رنگی و لمسی امکان کنترل و مشاهده آسان فیلم در هر شرایطی را فراهم می کند.

4- بهترین دوربین ضد آب: Canon Powershot D30

اگرچه دوربین‌های GoPro برای موقعیت‌های سخت طراحی شده‌اند، اما ویژگی‌های بد آن‌ها برای عکاسان به این معنی است که می‌توان از آن‌ها همیشه به عنوان دوربین اکشن و برای فیلم‌برداری از گردشگران استفاده کرد. اما عکاسی در زیر آب یکی از لذت هایی است که همیشه عکاسان را به خود جذب می کند. دوربین Canon D30 از سری دوربین های ضد آب کانن است که برای این منظور طراحی شده است. این دوربین با سنسور 12 مگاپیکسلی CMOS و لنز زوم اپتیکال 5 برابری چیزی بیش از یک دوربین اکشن است. لنز زوم داخلی این دوربین می تواند فاصله ای بین 28 تا 140 میلی متر را پوشش دهد و جالب اینجاست که برای گرفتن اشیای بسیار نزدیک می تواند تا 1 سانتی متر به سوژه نزدیک شود.

سرعت ضبط این دوربین خیلی زیاد نیست و در نهایت می تواند با سرعت کمتر از 2 فریم بر ثانیه ضبط کند. اما با توجه به ضد آب بودن آن، این سرعت احتمالاً برای برخی صحنه های زیبای زیر آب کافی خواهد بود. با این دوربین می توانید به راحتی در زیر آب تا عمق 25 متری بدون محافظ عکس بگیرید. اما ضد آب بودن تنها مزیت آن نیست. این دوربین برای عکاسی در شرایط سخت طراحی شده است و نه تنها می تواند در دمای -10 درجه سانتی گراد عکس بگیرد، بلکه در برابر سقوط از ارتفاع 2 متری نیز مقاومت می کند.

5- دوربین DSLR نیکون ارزان Mellor: Nikon D3400

این دوربین یکی از بهترین دوربین های DSLR نیکون برای افراد مبتدی است که از مدل های لنز حرفه ای این شرکت برای اهداف مختلف عکاسی استفاده می کنند. اگرچه قیمت پایین و بدنه کوچکی دارد اما کیفیت این دوربین کمتر از دوربین های پیشرفته نیست. سنسور 24 مگاپیکسلی CMOS و پردازنده پیشرفته این دوربین به شما این امکان را می دهد که در نور کم تصاویری با کیفیت بسیار بالا بگیرید. حساسیت این دوربین می تواند تا ISO 25600 برسد که برای دوربینی در این سطح عالی است. این دوربین علاوه بر منظره یاب اپتیکال، صفحه نمایش باکیفیتی با وضوح 921000 پیکسل دارد که قطعا رفع شده است. این دوربین تمامی عملکردهای عکاسی حرفه ای از جمله کار با نورهای استودیویی و تنظیمات نوردهی دستی و عکاسی با فرمت RAW را دارد.

اما قابلیت فیلم برداری این دوربین دست کمی از عکس های آن ندارد. این دوربین دارای وضوح Full HD و فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه است و می توانید فیلم های ضبط شده را از طریق کابل HDMI روی تلویزیون های بزرگ نمایش دهید.

6- بهترین دوربین سوپرزوم ارزان: Canon Power Shot SX60

دوربین های سوپر زوم جایگاه ویژه ای در بین دوربین های خانگی دارند. این دوربین ها از یک طرف دارای ابعاد و ظاهری مشابه دوربین های DSLR هستند، اما از طرف دیگر به دلیل طراحی بدنه یکپارچه و لنز بلند موجود، عموما سبکتر از دوربین های DSLR خود طراحی شده اند. قیمت مناسب تری داشته باشد به همین دلیل، بسیاری از عکاسان جدید شروع به عکاسی با این دوربین می کنند. دوربین Canon SX60 دارای یک لنز بلند با فاصله کانونی 21 تا 1365 میلی متر است که معادل زوم اپتیکال 65 برابر است. این لنز به شما اجازه می دهد از سوژه های دور از زاویه بسیار وسیع (مانند عکاسی از ماه) عکس بگیرید.

سنسور 16 مگاپیکسلی این دوربین از نوع BSI است تا در شرایط نوری کم کیفیت بهتری نسبت به رقبای خود ثبت کند. جالب اینجاست که اگرچه این دوربین در دسته دوربین های کامپکت قرار می گیرد، اما همچنان می توانید از ویژگی های دوربین های حرفه ای مانند عکاسی با فرمت خام و نوردهی دستی استفاده کنید. منظره یاب این دوربین الکترونیکی است و صفحه نمایش به طور کامل باز می شود. به همین دلیل این دوربین یکی از بهترین دوربین های مقرون به صرفه برای عکس های سلفی محسوب می شود. این صفحه نمایش با وضوح 922000 نقطه و قابلیت لمس، می تواند تصویر زنده ویدیویی شما را زمانی که در حالت vlog هستید نمایش دهد.

جمع بندی

لیست بهترین دوربین های ارزان قیمت بازار به این مدل ها محدود نمی شود. می توانید هر دوربینی را که فکر می کنید مناسب است به این لیست اضافه کنید و در مورد استفاده یا تجربه خود از آنها برای ما بنویسید. منتظر نظرات شما هستیم.

 

 

منبع: شهرسخت افزار




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: